Taalatelier Lezen, Eenvoudige teksten

Taalatelier Lezen, Eenvoudige teksten

Ineke Stigter

Locatie330090174
ISBN: 978-90-8708-17-4 | Docentenboek | Redactie dr. Hilde Haquebord, drs. Helene Bakker-Renes, drs. Tineke Fennis-Poort | gelijmd gebonden | formaat A4 | 74 pagina's | kleur
37.95 *Prijzen zijn inclusief btw
Taalatelier Lezen - Eenvoudige teksten - Docentenboek

In het deel Eenvoudige teksten wordt uitvoerig ingegaan op het lezen van eenvoudige teksten. De leerling leert teksten lezen met een doel. Een gebruiksaanwijzing lees je om iets te weten, een tijdschrift lees je voor je plezier en aantekeningen omdat je een proefwerk moet leren. Als men doelgericht een tekst leest, wordt een tekst vaak eenvoudiger te lezen. Het docentenboek bevat alle antwoorden en aanwijzingen, die de docent kan gebruiken voor de ondersteuning van de leerling bij het gebruik van het bijbehorende werkboek.

Taalatelier Lezen Eenvoudige teksten is geschikt voor de leerlingen van de onderbouw VO en groep 8 van het PO. Dit deel bestaat uit een docentenboek en een werkboek voor de leerlingen.

Taalatelier is een serie lesmateriaal bedoeld voor leerlingen in de onderbouw van het VO en groep 8 van het PO. De serie is onderverdeeld in de rubrieken Lezen, Presenteren, Basiscursus Grammatica, Basiscursus Spelling en Woordenschat. Iedere rubriek bestaat uit verschillende zelfstandig te gebruiken lesdelen. Ieder deel gaat in op een taaltaak waar oefeningen aan gekoppeld zijn. De serie is gericht op het verwerven van functionele taalvaardigheden en ondersteunt leerlingen bij het leren uitvoeren van functionele taken in het Nederlands.

De gehele serie Taalatelier bestaat uit lesmateriaal dat op scholen gebruikt kan worden voor het ondersteunen van leerlingen bij de uitvoering van diverse taaltaken. Denk hierbij aan het begrijpend en studerend lezen van instructie- en bronmateriaal, het maken van verslagen en het houden van presentaties. Het materiaal kan op verschillende niveaus en in verschilllende situaties worden ingezet: bij de lessen Nederlands, bij remedial teaching en bij taalondersteuning in het vakonderwijs.